7C-stappenplan

De eerste casus die ik bij Zuyd Hogeschool heb gedaan is de casus over het 7C-stappenplan. Het 7C-stappenplan, ontwikkeld door het lectoraat Data Intelligence van Zuyd Hogeschool, is een stappenplan waarin de zeven basisstappen van programmeren als een recept worden gepresenteerd. Onze opdracht was een lesmethode of iets vergelijkbaar te ontwikkelen om dit stappenplan op middelbare scholen te verspreiden. Samen met drie anderen heb ik een spel ontwikkeld waarbij er vragen over het stappenplan worden gesteld en er tegelijkertijd obstakels moeten worden ontweken.

Verdere informatie

Voordat we zijn begonnen met het maken van het spel zelf zijn er veel onderzoeken en analyses gedaan, waaronder een marktonderzoek, een litertuuronderzoek en een probleemanalyse. In ons extended abstract zijn alle doorlopen stappen terug te lezen. De uitgebreidere verslagen van alle onderdelen zijn terug te vinden in het zip-bestand. Het spel zelf is gemaakt in Python met Pygame.

Downloads

Enkele bestanden die je kunt downloaden.

Extended Abstract (.docx)

Let op! In het onderstaande zip-bestand staan een Pygame installer en een map. Om het spel te spelen dien je Python te hebben geïnstalleerd en bij de installatie "Add Python to PATH" hebben aangevinkt. Eerst dien je het bestand te unzippen en het "install_pygame.bat"-bestand te openen. Hiermee wordt Pygame geïnstalleerd. Vervolgens kun je in de map "GTS" het "main.py"-bestand openen.

7C-stappenplan spel (.zip)

7C-stappenplan inclusief alle onderzoeken (.zip)